Søg

Hvorfor skal du sende nyhedsbreve?

E-mail marketing er et must have - fordi det virker. Med nyhedsbreve kan du holde kontakten med dine kunder og leads. De hjælper din virksomhed med at opbygge et forhold til dine modtagere.


Når du sender nyhedsbreve ud, sikrer du, at dine modtagere har din virksomhed som top-of-mind. Med din virksomheds navn frisk i hukommelse, er der større chance for, at e-mail modtagerne vælger at lægge deres penge hos dig næste gang, de skal købe den type produkt eller service, som du sælger og din virksomhed vil dermed automatisk stå foran konkurrenterne.


Udsend nyhedsbrevet regelmæssigt og husk at det vigtigste ved et nyhedsbrev er, at indholdet er relevant for modtageren. Brug nyhedsbrevet til at opbygge en følelse af fællesskab mellem din virksomhed og modtagerne.


Følger modtagerne regelmæssigt med i dit nyhedsbrev og er begejstrede for dit indhold, så bliver de desuden dine ambassadører, når de anbefaler din virksomhed til deres omgangskreds.


Nyhedsbreve er desuden en nem måde at holde dine modtagere opdateret med, hvad der sker i din virksomhed. Har du fået nye produkter eller services i din virksomhed, holder du udsalg eller har du et særligt tilbud, så fortæl dine modtagere om det i dit nyhedsbrev.


Nyhedsbreve koster langt mindre at producere og udsende end en reklamekampagne, og så er de mindre påtrængende en telefonsælger eller andre påtrængende salgsrepræsentanter.


Endeligt kan du ved at analysere dine nyhedsbreve få en godt indblik i dine kunders præferencer og interesser. Du kan ud fra analysen bl.a. se, hvor mange der åbner dine nyhedsbreve og hvor mange som klikker i dine nyhedsbreve og på den måde finde ud af, hvor attraktivt indholdet er for modtageren. Med denne viden kan du gøre dine nyhedsbreve endnu mere relevante.

Huske at måle effekten af dit arbejde

Det gode nyhedsbrev


Sådan laver du gode nyhedsbreve som bliver åbnet, læst og klikket i.


Modtagerne er ekstremt selektive i forhold til, hvilke nyhedsbreve i deres indbakke, som de åbner og derfor er det vigtigt at nyhedsbrevet er relevant og letlæseligt, for at de får succes.


Jo flere informationer du har om modtagerne af dit af nyhedsbrev, des bedre kan du lave relevant indhold til dem. Kender du dine modtageres præferencer og interesser, kan du segmentere dine nyhedsbreve, så de bliver top relevant for lige netop ham/hende.


Udover at analysere dine nyhedsbreve i forhold til åbningsrater og klikrater, kan du også sende dine modtagere en e-mail, hvor du beder dem fortælle dem lidt mere om sig selv og dermed få yderligere indsigt i de enkelte modtagers behov.


Sælger din virksomhed møbler og ved du at en del af dine modtagere bor alene, så skal du måske ikke sende dem nyhedsbreve, som indeholder spiseborde med plads til 10 personer? I stedet bør du segmentere nyhedsbrevene, så indholdet matcher modtagerens behov.

Husk altid, hvilken målgruppe du skriver til

Hvordan laver du nyhedsbreve?

Her får du 3 gode råd til, hvordan dit nyhedsbrev får succes.


Nyhedsbreve batter ingenting, hvis du udelukkende sender envejskommunikation ud fra din virksomhed på fast basis en gang om måneden.


For virkeligt at udnytte styrken ved e-mail marketing skal du segmentere dine nyhedsbreve, forstå psykologien bag og vide, hvordan du skriver e-mails, som skaber salg.


1. Få folk til at tilmelde sig nyhedsbrevet

I første omgang skal du få tilmeldinger til dit nyhedsbrev og det får du ved at give modtagerne en god grund til at tilmelde sig det.


Det virker ikke bare at skrive ”tilmeld dig mit nyhedsbrev”. Du skal i stedet give modtagerne noget i bytte for hans/hendes e-mailadresse – noget som giver værdi. Det kan f.eks. være, at du giver de kunder, som tilmelder sig dit nyhedsbrev 10 % på deres første ordre.


Du skal tænke kreativt for at få tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Hvis du ikke kan give en rabat, så kan du måske tilbyde en gratis e-bog, et gratis online kursus eller gratis parkering til alle som tilmelder sig – mulighederne er mange.


Jo flere nyhedsbrevs tilmeldinger du har, jo flere konverteringer vil du opnå.


Husk når folk tilmelder sig dit nyhedsbrev, så forventer de faktisk at høre fra dig. Så vær sikker at sende nyhedsbreve kontinuerligt til dine modtagere.

Lad ikke dine kunder glemme din virksomhed.

2. Lav en must-read emne linje

Du kan ikke skabe salg via dit nyhedsbrev, hvis ingen åbner dem. Emnelinjen på dit nyhedsbrev er alt afgørende for at få dine læsere til at åbne dit nyhedsbrev.


Men hvordan skal du få folk til at åbne dit nyhedsbrev? For det første skal du sørge for at dine emnelinjer ikke er kedelige. En emnelinje som August Nyhedsbrev giver på ingen måde modtageren lyst til at åbne din e-mail.


En emnelinje skal være personlig. Jo mere personaliserede e-mails, jo højere klikrate. En af de mest brugt måder at lave personaliserede e-mails er ved at bruge modtagerens navn.


En anden måde at få modtageren til at åbne mailen, er ved at lave en emnelinje med et tidsbegrænset budskab som for eksempel ’sidste chance’, ’gælder kun i dag’ osv.


Og så er store nyheder ala breaking news også altid populært indhold og noget dine modtagere gerne vil læse om med det samme. Det kunne for eksempel være, hvis din virksomhed har opkøbt en anden virksomhed.


E-mail emnelinjer som hjælper modtageren med at løse et problem eller giver modtageren nogle værdifulde oplysninger også interessante for modtageren at åbne.


Beder du omvendt dine læsere om hjælp, vil de ofte også være nysgerrige på, hvordan de kan hjælpe og derved have lyst til at åbne nyhedsbrevet.

Fang dine kunders opmærksomhed med gode emnelinjer.

3. Sådan skaber du det rigtige indhold

Selve indholdet i nyhedsbrevet skal være relevant og give modtageren en reel værdi. Hold dig til din branche – sælger du møbler, skal du ikke pludselig begynde at sende e-mails, som indeholder opskrifter, fortæller om sportsbegivenheder og lign., da det er irrelevant for modtageren.


Det er her, du skal vise, hvad din virksomheds produkter/services kan og fortælle modtageren, hvorfor de skal investere i dem – uden dog at være alt for sælgende, da du i første omgang blot skal varme dine modtagere op til salget.


Du bør skrive direkte til læseren i dine e-mails – brug for eksempel ’dig’ og ’du’, for på den måde at gøre teksten mere personlig.


Du kan også lade dine modtagere være med til at bestemme, hvad de gerne vil høre mere om f.eks. ved at lade dem klikke af på tilmeldingsformularen, hvilke emner inden for din branche som interesserer dem. Vær opmærksom på at de giver mere arbejde til dig, da det kræver du sender flere forskellige nyhedsbreve hver gang, men det ofte det værd, da du vil opnå højere konvertering for hvert nyhedsbrev pga. relevansen.


Teksten i dine nyhedsbreve skal være kort og i et letforståeligt sprog. Hvis teksten er for teknisk eller i et andet uforståeligt fagsprog risikerer du i stedet at skræmme læseren væk. Den gennemsnitlige nyhedsbrevslæser bruger kun 51 sekunder på at læse et nyhedsbrev. Del derfor gerne teksten op i korte afsnit, som gør dine nyhedsbreve mere overskuelige for læseren.


Husk også at bruge billeder og infografik for på den måde at gøre det nemmere for dine læsere at scanne dine nyhedsbreve. Prøv også at bruge videoer i dine nyhedsbreve, da det ofte giver en markant højere klikrate. Både billeder, infografik og videoer hjælper ligeledes modtageren med at forstå dit budskab bedre – så vær ikke bange for at inddrage dem i dine mails.


Hvad er målet med din e-mail? Det er vigtigt, at du har fokus på, om brugeren skal klikke sig videre til en landingside, skal tilmelde sig et kursus eller købe dit produkt/service. Din call to action (CTA) er grunden til at du sender nyhedsbrevet. Den skal være super tydelig, så der ikke hersker nogen tvivl om, hvad du vil have læseren til at gøre, når han har læst din e-mail.


Den eneste måde hvor ved du kan finde ud af, om dine nyhedsbreve konverterer, er ved at analysere effekten dem. Kig bl.a. på åbningsraten, klikraten og hvor mange som har afmeldt sig dit nyhedsbrev.


Hold øje med hvilke af dine nyhedsbreve, som opnår den bedste konvertering, for på den måde at gøre dine nyhedsbreve bedre fremover.

Husk dine KPI'er

Opsummering


Nyhedsbreve virker altså stadig og er ofte mere effektive end andre marketingværktøjer. Du kan ikke nøjes med at have en facebook profil eller lave video content på youtube – du bør satse på e-mail marketing og gerne koble dem sammen med de to andre.


Husk at for at få succes med din virksomheds nyhedsbreve, skal du have forståelse for dine modtagere. Nyhedsbreve er en enormt effektiv måde at kommunikere til dine modtagere og hvis de synes, at dit indhold er relevant for dem, vil du opleve, at de køber hos dig igen og igen.


Det er vigtigt, at du ikke forhaster dig, når du laver nyhedsbreve, men sætter dig et klart mål med hvert enkel e-mail, skaber en god emnelinje og relevant indhold.


Sørg for at være kontinuerlig med din e-mail marketing indsats, så det ikke går alt for længe imellem dine modtagere hører fra dig.


Følg altid op med at analysere dine nyhedsbreve, for på den måde konstant at kunne forbedre din e-mail marketing indsats.


Hvis du har brug for hjælp til at få dit eget nyhedsbrev op og køre, så kan du booke en afklarende samtale med mig nu. Ellers kan du få mere inspiration til e-mail markedsføring på vores blog.

Lad os arbejde
sammen!

Kontakt mig for en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe jer med jeres online markedsføring.

 

Udfyld formularen eller kontakt mig her:

Tlf. 31 501 701 

camilla@emailpro.dk

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Smil fra Camilla :)

  • LinkedIn Social Ikon
  • Facebook

Emailpro.dk - CVR: 40473467 - Camilla Dudzinski Nielsen - Vestermarken 1 - 8260 Viby J. - Tlf. 31 501 701 - Email: camilla@emailpro.dk