Hvad er e-mail automation og hvorfor er det vigtigt for din virksomhed?

E-mail automation defineres som en række af e-mails, der sendes på autopilot. Når de først er sat op, sendes de automatisk til modtageren på det rette tidspunkt. Så kan du fokusere på andre vigtige ting i din forretning.

E-mail automation er langt mere simpelt end det lyder. Betegnelsen dækker over den tekniske del bag e-mail marketing, der sætter din kommunikation med dine kunder på autopilot ved at sende personaliserede e-mails ud til specifikke dele af din mailingliste, på et bestemt tidspunkt af dagen.

 

E-mail automation kan bruges af alle virksomheder til mange forskellige formål. Fra utrolig simpel til uendelig kompleks.

 

En simpel automation kan bestå af et par enkelte e-mails, kunden modtager, når de tilmelder sig dit nyhedsbrev. En mere kompleks automation kan fx være et lead nuturing flow. Et flow, der har til formål at massere kunden frem til et køb ved hjælp af en række e-mails, der informerer kunden om et bestemt produkt.

Slå konkurrenten ved at sætte din e-mails på autopilot!

​Hvis du ikke allerede bruger e-mail automation til at gøre dit liv lettere, så kan det kun gå for langsomt.

 

Med e-mail automation kan du:​

  • Spare tid – At automatisere er synonym med tidsbesparelse. Når du først har sat dine e-mails på autopilot, så kan du læne dig tilbage og se kunderne vælte ind i butikken.

 

  • Ramme målgruppen bedre – Med personaliseret indhold i dine e-mails kommer du til at snakke direkte til dine kunder og fortælle dem lige præcis, hvad de ønsker at høre om. Med e-mail automation kan du skræddersy din kommunikation efter demografi og adfærd.

 

  • Tjene flere penge – Når du først har sat din e-mail automation op, så kommer du til at fastholde dine kunders interesse og holde dig top of mind – helt automatisk. Det betyder flere kunder gennem butikken på baggrund af en minimal arbejdsindsats fra din side.

 

  • Måle din indsats – Med e-mail automation kan du altid måle på din e-mail markedsføringsindsats, du har altid adgang til fyldige rapporter, der fortæller dig, hvad der virker og ikke mindst, hvad der ikke virker. Så har du altid mulighed for at justere på dine e-mails.

 

  • Strømlin kunderejsen – Med e-mail automation kan du optimere kunderejsen, så dine kunder ikke på noget tidspunkt mister interessen eller bliver i tvivl om noget som helst. På den måde, mister de færre kunder og får flere i mål med et køb.

Forskellige formål, forskellige flows.

Når man bruger e-mail automation til at styre sin e-mail markedsføring, så er mulighederne mange. Alt efter formål, kan du skræddersy dit eget flow på effektiv vis. Her får du nogle eksempler på forskellige flows, du kan bruge:

 

Velkomst flow – Det uden tvivl mest brugte flow indenfor e-mail automation. Et velkomst flow kan bruge til at onboarde dine kunder, når de melder sig til dit nyhedsbrev. På den måde udnytter du, at dine kunder er mest engageret i din virksomhed, når de lige har skrevet sig op til dit nyhedsbrev.

 

Sig tillykke – Kundens fødselsdag kan være din anledning til at vinde en kunde tilbage eller fastholde kundens interesse i din virksomhed. Send dem en lykønskning på den store dag og måske endda smid en rabatkode på 10% oven i. På den måde opbygger man et nært forhold til sine kunder og får flere ordre i bogen.

 

Den forladte kurv – De fleste kunder har prøvet at lægge en vare i kurven uden at komme i målet med købet. Det sker hver dag. Med e-mail automation kan du forvandle dette scenarie til et køb – Opret et flow, hvor kunder, der efterlader en fyldt kurv får en e-mail med mere information om produktet eller måske en rabatkode på 10%. Som virksomhedsejere vil man hellere give 10% afslag, end ikke at sælge noget overhovedet.

Hvem kan bruge e-mail automation?

Alle virksomheder kan drage stor nytte af e-mail automation. Ingen virksomhed er for stor eller lille til at give sig i kast med e-mail automation. Lige meget, hvilken branche du er i, har du brug for at fastholde dine kunders interesse og holde dig top of mind, ellers løber dine konkurrenter med kunderne. Fra webshops til personlige trænere – alle kan gøre deres liv lettere ved at sætte sine e-mails på autopilot med e-mail automation.

Lad os vækste din forretning med e-mail automation

Hos Emailpro har vi +10 års erfaring med at vækste virksomheder med e-mail automation og vi kan gøre det samme for dig i dag. Vi håndterer alt det tekniske bag ved, segmenterer dine kunder, udarbejder tekst og alt indhold til dine e-mails – du skal bare skrive til os i dag, så sætter vi i gang.

Lad os arbejde
sammen!

Kontakt mig for en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe jer med jeres online markedsføring.

 

Udfyld formularen eller kontakt mig her:

Tlf. 31 501 701 

camilla@emailpro.dk

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Smil fra Camilla :)

  • LinkedIn Social Ikon
  • Facebook

Emailpro.dk - CVR: 40473467 - Camilla Dudzinski Nielsen - Vestermarken 1 - 8260 Viby J. - Tlf. 31 501 701 - Email: camilla@emailpro.dk